Leżajsk dołączył do kampanii edukacyjnej Veolii "Stopień mniej znaczy więcej"
Leżajsk dołączył do grona polskich miast, które objęły patronatem kampanię edukacyjną "Stopień mniej znaczy więcej". Projekt ma na celu podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa dotyczącej pozytywnych efektów wynikających z obniżenia temperatury w pomieszczeniach w okresie grzewczym. W ramach kampanii Veolia - ze wsparciem samorządów - zachęca do niewielkich zmian, które w makro skali mogą przynieść znaczące korzyści, w tym wpłynąć na ochronę zasobów naturalnych i łagodzenie zmian klimatycznych oraz poprawę stanu środowiska.
Tegoroczna, 3. edycja kampanii podkreśla realne korzyści płynące z obniżania temperatury w pomieszczeniach. Zmniejszenie jej zaledwie o 2°C może przynieść wymierne korzyści dla klimatu, redukując emisję CO2 nawet do około 10%. Jednocześnie utrzymanie niższej temperatury w pomieszczeniach, co nie pogarsza komfortu użytkownika, ma pozytywny wpływ na zdrowie – poprawia samopoczucie, zwiększa komfort snu oraz redukuje ryzyko wystąpienia chorób układu oddechowego. To szczególnie ważne w okresie jesienno-zimowym.
Autorzy kampanii zwracają uwagę, że przegrzewanie pomieszczeń powoduje marnowanie energii, co szkodzi środowisku, klimatowi, a tym samym - naszej planecie. Każdy może podjąć działania, pozwalające zachować komfort cieplny i lepsze zdrowie, jednocześnie zmniejszając zużycie energii i koszty.
"W miastach, w których nasza Grupa dostarcza ciepło i energię, pragniemy dzielić się naszymi doświadczeniami oraz wiedzą praktyczną, aby wspierać mieszkańców w kształtowaniu pozytywnych nawyków. Kampania „Stopień mniej znaczy więcej” ma na celu ukazanie, że nawet drobne, codzienne działania mogą znacząco wpłynąć na nasze zdrowie oraz stan środowiska. Cieszymy się z aktywnego wsparcia ze strony lokalnych władz w tej inicjatywie. Jestem przekonany, że razem możemy znacznie zwiększyć efektywność naszych działań i przynieść lokalnym społecznościom wiele korzyści" – mówi Janusz Lewicki, prezes zarządu Veolii Wschód z Grupy Veolia term.
Do tegorocznej edycji kampanii dołączyły już 22 miasta i miejscowości, w których Grupa Veolia jest obecna i oferuje swoje usługi systemowe. Obok Leżajska akcję patronatem objęły: Katowice, Sosnowiec, Poręba, Trzebinia, Lidzbark Warmiński, Gniew, Dobre Miasto, Orneta, Trzemeszno, Czerwonak, Września, Roszków, Jarocin, Witaszyce, Cielcza, Kraśnik, Świdnik, Zamość, Międzyrzec Podlaski, Szczytno i Poznań.
"Postawy, które przyjmujemy każdego dnia, mają ogromny wpływ na nasze otoczenie, w tym na klimat oraz zdrowie. Dlatego z radością objęliśmy patronatem kampanię Veolii „Stopień mniej znaczy więcej”. Jej celem jest zmiana zachowań związanych z ogrzewaniem pomieszczeń, co bezpośrednio przekłada się na zdrowie mieszkańców oraz środowisko. Wierzę, że pozytywne rezultaty tej kampanii odczujemy wszyscy w Leżajsku. To kolejna inicjatywa Veolii w naszym mieście, której celem jest poprawa jakości powietrza, którym wszyscy oddychamy" – mówi Krzysztof Trębacz, burmistrz Leżajska.
Strona internetowa www.stopienmniej.pl, tak jak w poprzednich edycjach, stanowi źródło wielu cennych wskazówek przygotowanych przez ekspertów z dziedziny zdrowia i ochrony środowiska.