- Miasto
- >
- Tekst łatwy do czytania (ETR)
Tekst łatwy do czytania (ETR)
Urząd Miejski w Leżajsku znajduje się przy ul. Rynek 1 w Leżajsku.
To jest budynek urzędu:

W tym budynku pracują Burmistrz i urzędnicy.
Burmistrz jest szefem urzędu.
Burmistrzem Leżajska jest Krzysztof Trębacz.
Burmistrzowi w pracy pomagają Zastępca Burmistrza, Sekretarz, Skarbnik i inni pracownicy urzędu.
Jakie sprawy załatwisz w urzędzie?
W urzędzie można na przykład:
- Wyrobić dowód osobisty,
- Zameldować się, czyli zgłosić to gdzie się mieszka,
- Założyć działalność gospodarczą,
- Wybrać akt urodzenia, małżeństwa lub zgonu,
- Zarejestrować urodzenie i zgon
- Wziąć ślub cywilny,
- Zapłacić podatki np.za wywóz śmieci
Inne zadania urzędu to na przykład:
- budowa i naprawa dróg w mieście,
- remonty i budowa nowych potrzebnych budynków,
- organizacja różnych wyborów na przykład na Prezydenta Polski, do Sejmu i Senatu albo na Burmistrza i do Rady Miasta,
- różne sprawy z zakresu wojska,
- zarządzanie w trudnych sytuacjach gdy jest na przykład susza lub powódź,
- ochrona środowiska, dbanie o przyrodę i zieleń w mieście,
- utrzymanie czystości i porządku mieście,
- wywożenie śmieci z terenu miasta,
- dbanie o zabytki,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi,
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku
w godzinach od 7:30 do 15:30
W sobotę i niedzielę urząd jest zamknięty.
Jak możesz załatwić sprawy w urzędzie?
- Możesz napisać pismo i wysłać na adres:
Urząd Miejski w Leżajsku
ul. Rynek 1
37-300 Leżajsk - Możesz napisać pismo i przynieść do Sekretariatu w urzędzie.
Sekretariat znajduje się na pierwszym piętrze w pokoju numer 10.
Sekretariat jest otwarty w godzinach pracy urzędu.
W sekretariacie możesz zapytać, gdzie załatwisz swoją sprawę. - Możesz napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl
ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swoje konto w ePUAP. - Możesz napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy: Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swój adres poczty e-mail.
- Możesz zadzwonić pod numer 17 242-73-33
- Możesz przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu.
Czy urząd jest dostosowany dla osób z niepełnosprawnością?
Opis dostępności Urzędu Miejskiego w Leżajsku znajduje się w deklaracji dostępności na stronie internetowej www.miastolezajsk.pl
