Komputery dla dzieci z rodzin byłych pracowników PGR
Powtórny nabór wniosków
Burmistrz Leżajska, zaprasza uprawnionych rodziców i pełnoletnich uczniów zamieszkałych na terenie Miasta Leżajska do uczestnictwa w programie Cyfrowa Gmina – Wsparcie dzieci z rodzin popegeerowskich w rozwoju cyfrowym – „Granty PPGR”.
Celem programu jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego. Dofinansowanie w ramach grantu zostanie przeznaczone na zakup sprzętu komputerowego dla uczniów.
Aby wziąć udział w programie, należy spełniać łącznie poniższe kryteria:
- Możliwość skorzystania z dofinansowania mają dzieci od klasy „0” do ukończenia szkoły średniej.
- Dziecko / pełnoletni uczeń zamieszkuje na terenie Miasta Leżajska.
- Dziecko / pełnoletni uczeń jest członkiem rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie / opiekun prawny) osoby, która kiedyś pracowała w zlikwidowanym Państwowym Przedsiębiorstwie Gospodarki Rolnej i zamieszkiwała na terenie gminy objętej PPGR.
- Dziecko / pełnoletni uczeń w roku 2021 i 2022 nie otrzymał na własność lub w drodze użyczenia (zwrócił sprzęt po zakończeniu zdalnej nauki), sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
W celu wzięcia udziału w projekcie należy złożyć specjalne oświadczenie. Na każde dziecko składa się osobne oświadczenie.
Formularze oświadczeń dostępne są pod poniższymi linkami.
Do oświadczenia należy dołączyć:
1) dokumenty potwierdzające fakt zatrudnienia w danym PPGR (np. świadectwo pracy, umowa o pracę) oraz dokumenty potwierdzające fakt zamieszkiwania przez tą osobę w miejscowości, w której istniało PPGR
2) dokumenty potwierdzające pokrewieństwo członków rodziny (dzieci, rodziców, dziadków, pradziadków), z których wynika pokrewieństwo w linii prostej (np. akty urodzenia, akty małżeństwa, akty zgonu)
3) kserokopia legitymacji szkolnej (jeżeli uczeń posiada) lub inny dokument, z którego będzie wynikać adres zamieszkania ucznia
4) dokumenty potwierdzające fakt nie otrzymania na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2021 i 2022), sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych, zwrotu kosztów lub dofinansowania zakupu tych rzeczy (np. zaświadczenie ze szkoły oraz ARiMR)
Oświadczenie należy złożyć do dnia 11.10.2022 r. w siedzibie Urzędu Miejskiego w Leżajsku pok. nr 23.
Szczegółowe informacje na temat Grantów PPGR dostępne są na stronie https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr oraz w Urzędzie Miejskim w Leżajsku, pok. nr 23, tel. 17 242 73 33 wew. 140.
Uwaga! Złożenie wniosku nie gwarantuje otrzymania wsparcia w ramach projektu!
Zmiany w dokumentacji konkursowej wprowadzone przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa skutkować mogą wprowadzeniem zmian w udostępnianych formularzach i koniecznością przedłożenia dodatkowych dokumentów czy informacji.
Do pobrania:
- Załącznik nr 7 - Wzór oświadczenia rodzica/opiekuna prawnego
- Załącznik nr 8 - Wzór oświadczenia osoby składającej oświadczenie we własnym imieniu (dotyczy beneficjentów końcowych, pobierających nauki w roku szkolnym 2021/2022 którzy ukończyli 18 rok życia)
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych