Deklaracja dostępności
Miasto Leżajsk zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej www.miastolezajsk.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Przemysław Jodkowski, — email: przemyslaw.jodkowski@miastolezajsk.pl, lub telefonicznie +48172427333 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Adres: Rynek 1, 37-300 Leżajsk,
- E-mail: .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek trzykondygnacyjny (parter, I piętro, II piętro).
Budynek posiada trzy wejścia:
Pierwsze wejście, od strony ronda - stopień o wysokości 8 cm, szerokości 175 cm i głębokości 53 cm - istnieje możliwość otwarcia obu skrzydeł i przejazd wózkiem dziecięcym oraz wjazd z osobą poruszającą się na wózku inwalidzkim. (Dostęp do pokoi: nr 1; nr 2; nr 3; 4),
Drugie wejście od podcieni - wejście techniczne niedostępne dla osób postronnych, nie jest dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami ponieważ posiada barierę architektoniczną w postaci schodków.
Trzecie wejście od strony Urzędu Stanu Cywilnego – jest wyposażone w podjazd dla wózków, oraz poręcz. (Dostęp do pokoi: nr 6; nr 7; nr 8; nr 9).
Na parterze budynku znajdują się:
Straż Miejska – pokój nr 1,
Referat Mienia Komunalnego i Gospodarki Gruntami – pokój nr 2,
Referat Zespołu Obsługi – pokój nr 3,
Biuro Spraw Obywatelskich – pokój nr 4,
Biuro Ochrony Środowiska – pokój nr 6,
Podatki – pokój nr 7,
KASA – pokój nr 8,
Urząd Stanu Cywilnego – pokój nr 9
Piętra urzędu nie są dostępne dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich ze względu na brak windy oraz platform przyschodowych. Jeśli jest taka potrzeba, pracownicy z referatów ulokowanych na piętrach budynku - po wezwaniu - zejdą i będzie możliwość załatwienia sprawy w pokoju nr 3 (na parterze). Taką potrzebę można zgłosić wcześniej, umawiając się telefonicznie (17) 242 73 33 wew. 119 lub bezpośrednio w pokoju nr 4 (Biuro Spraw Obywatelskich).
Na pierwszym piętrze znajduje się:
Sekretariat – pokój nr 10,
BURMISTRZ LEŻAJSKA – pokój nr 12
ZASTĘPCA BURMISTRZA – pokój nr 11
SEKRETARZ MIASTA – pokój nr 14
Biuro Informatyki – pokój nr 15,
Skarbnik – pokój nr 17
Referat Infrastruktury Miejskiej i Inwestycji – pokoje nr 18,19,20
Piętro drugie:
Biuro Architekta Miejskiego – pokój nr 21,
Stanowisko ds. zamówień publicznych – pokój nr 22,
Stanowisko ds. funduszy unijnych, promocji i kultury – pokój nr 23
Stanowisko ds. Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego – pokój nr 26
Stanowisko ds. Oświaty – pokój nr 28
Referat Organizacyjny i Obsługi Rady–pokój nr 27, w sprawach archiwum urzędu pokój nr 28
W budynku brak informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Toalety w budynku Urzędu nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Toaleta przystosowana dla niepełnosprawnych znajduje się ok. 10 m od budynku urzędu na skwerze ks. Lubasa.
W odległości ok. 10 m od budynku urzędu (od strony ronda) znajduje się parking z wydzielonym miejscem parkingowym dla osoby niepełnosprawnej.
ZASADY WEJŚCIA NA TEREN BUDYNKU URZĘDU MIEJSKIEGO W LEŻAJSKU OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ Z PSEM ASYSTUJĄCYM
Art. 20a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych uprawnia osoby niepełnosprawne do wejścia na teren obiektów użyteczności publicznej z psem asystującym.
1. Do budynku Urzędu Miejskiego, ul. Rynek 1, 37-300 Leżajsk może wejść osoba niepełnosprawna z psem asystującym.
2. Wejście do budynku z psem asystującym należy zgłosić w pokoju nr 3 osobiście w dniu wizyty lub poinformować o wizycie telefonicznie (17) 242 73 33 wew. 114.
3. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
4. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
5. Powyższe uprawnienie nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego .
Wnioski o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy - bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego - ma prawo złożyć do podmiotu publicznego informację o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3 cyt. ustawy.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy po wykazaniu interesu faktycznego (wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług danego podmiotu), ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe w terminie, podmiot niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności.
W przypadku gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskodawcy dostępności wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Tłumacz języka migowego dostępny po uprzednim umówieniu wizyty.