ODPADY KOMUNALNE Z NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH PO NOWEMU OD 1 STYCZNIA 2020
Od 1 stycznia 2020 roku szkoły, instytucje oraz inne podmioty prowadzące działalność gospodarczą, słowem: wszystkie nieruchomości niezamieszkałe, obowiązane będą do zawarcia umowy na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym do prowadzenia na terenie miasta Leżajsk tego rodzaju działalności (wykaz podmiotów dostępny na stronie internetowej: www.miastolezajsk.bipgmina.pl.
Na leżajskim urzędzie spoczywał będzie obowiązek kontrolowania tych umów, ponoszenia stosownych opłat oraz realizacja innych obowiązków wynikających z „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Leżajska”. Przypomnijmy o najważniejszych:
- wyposażenie nieruchomości w pojemniki lub worki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymanie ich w należytym stanie sanitarnym i technicznym, dotyczy to również miejsc gromadzenia odpadów,
- selektywne zbieranie odpadów na terenie nieruchomości zgodnie z wymaganiami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Leżajska
Wprowadzona zmiana jest następstwem nowych uregulowań prawnych w ustawach: z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. Dz.U.2018.1454) i z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz.U.2019.701), oraz uchwały Rady Miejskiej w Leżajsku Nr XII/82/19 z dnia 30 września 2019 r. w sprawie uchylenia obowiązku odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych.