Procedura usuwania wad i usterek instalacji OZE
Instrukcja „krok po kroku” zgłaszania i usuwania usterek w sytuacji zaobserwowania nieprawidłowości w funkcjonowaniu instalacji OZE zamontowanych w ramach projektu.
Treść:
Krok 1: zgłoszenie awarii/usterki/wady instalacji - mieszkaniec
Użytkownik instalacji zgłasza każdą awarię/usterkę/wadę/nieprawidłowość w funkcjonowaniu instalacji niezwłocznie po ich zaobserwowaniu. Przypominamy, że zgodnie z zapisami w umowach zawartych pomiędzy Gminą Miasto Leżajsk i mieszkańcami, każdy przypadek nieprawidłowego funkcjonowania zamontowanej instalacji OZE lub ujawnienia wad w tychże instalacjach należy zgłaszać do Urzędu Miejskiego w Leżajsku.
Krok 2: przekazanie zgłoszenia do gwaranta - Urząd Miejski
Zgłoszenie odebrane od użytkownika instalacji niezwłocznie przekazywane jest przez pracowników urzędu do wykonawcy instalacji. Od tego momentu, w ciągu maksymalnie 2 dni roboczych, pod zgłoszonym adresem powinien pojawić się serwisant w celu zdiagnozowania usterki.
Krok 3: diagnozowanie usterki – mieszkaniec, Urząd Miejski
Fakt rozpoczęcia usługi potwierdza właściciel nieruchomości własnoręcznym podpisem oraz wpisaniem daty. Po wykonaniu czynności sprawdzających pracownik wykonawcy pisemnie przedstawia zestawienie stwierdzonych wad lub usterek, oraz uzgadnia z właścicielem nieruchomości oraz przedstawicielem Miasta Leżajsk sposób ich usunięcia.
Krok 4: usuwanie usterki – wykonawca
Jeżeli usterki lub wady są objęte rękojmią lub gwarancją, Wykonawca usuwa je niezwłocznie bez dodatkowych opłat. Jeżeli usunięcie niezwłoczne nie jest możliwe, usuniecie usterki powinno nastąpić nie później niż w ciągu 7 dni od daty podpisania protokołu z wykonania czynności sprawdzających - chyba że wykonawca wykaże, że usunięcie wad w tym terminie jest niemożliwe.
INFORMACJE PRAKTYCZNE:
Sposoby zgłaszania usterek:
- telefonicznie: nr tel. 17 242 73 33 wew. 140,
- mailowo: ,
- osobiście: w pokoju nr 23 Urzędu Miejskiego w Leżajsku.
W zgłoszeniu należy podać:
- adres instalacji,
- imię i nazwisko osoby zgłaszającej,
- kontaktowy numer telefonu,
- opis usterki (w tym celu można skorzystać z formularza zgłoszeniowego),
- pomocniczo można załączyć zdjęcia, opinie, ekspertyzy itp.